Osvrt predsjednika Uprave IN2 grupe Ivana Gabrića na 2023. i očekivanja za 2024. godinu

Prošla 2023. godina je za IN2 grupu bila iznimno dinamična, izazovna, uzbudljiva i uspješna. Odradili smo veliki posao i pokrenuli mnoge nove projekte. IN2 grupa završila je 2022. godinu s dvije nove akvizicije i ukupnim poslovnim prihodima u iznosu od 33,6 milijuna eura. Očekujemo da će 2023. godina dostići iznos od 43,5 milijuna eura prihoda, odnosno povećanje ukupnih poslovnih prihoda od oko 29 posto. Profitabilnost grupacije za 2023. godinu će biti na razini 2022. godine zbog istovremenog rasta rashoda. U 2024. godini planiramo nastaviti organski rast na razini ove godine i očekujemo daljnji iskorak anorganskog rasta kroz buduće akvizicije.

Članak je u cijelosti prenesen s ICTbusiness.info

IN2 grupa ima preko 3.000 stalnih klijenata i korisnika iz različitih industrijskih vertikala poput zdravstva, javne uprave, gospodarstva, geo-informacijskih sustava, financija i osiguranja te smo već više od 30 godina usmjereni na razvoj digitalnih rješenja koja podržavaju i unaprjeđuju najzahtjevnije poslovne procese u javnom i privatnom segmentu, ističe za ICTbusiness.info Ivan Gabrić, predsjednik Uprave IN2 grupe.

Prema njegovim riječima ponosni su što su postali dio AI4Health.Cro, neprofitnog, javno-privatnog konzorcija u sklopu programa Digitalna Europa te Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Europski digitalni inovacijski centar, koji provodi projekt koji vidi upravo umjetnu inteligenciju (AI) kao ključnu za napredak u zdravstvu.

Kakvim ocjenjujete poslovnu godinu iza nas?

Prošle 2023. godina je za IN2 grupu bila iznimno dinamična, izazovna, uzbudljiva i uspješna. Odradili smo veliki posao i pokrenuli mnoge nove projekte. IN2 grupa završila je 2022. godinu s dvije nove akvizicije i ukupnim poslovnim prihodima u iznosu od 33,6 milijuna eura. Očekujemo da će 2023. godina dostići iznos od 43,5 milijuna eura prihoda, odnosno povećanje ukupnih poslovnih prihoda od oko 29 posto. Profitabilnost grupacije za 2023. godinu će biti na razini 2022. godine zbog istovremenog rasta rashoda. U 2024. godini planiramo nastaviti organski rast na razini ove godine i očekujemo daljnji iskorak anorganskog rasta kroz buduće akvizicije.

Na početku 2023. godine susreli smo se sa zadnjim valom uvođenja eura, što je konkretno značilo mnogo podrške i savjetovanja za mnoge naše korisnike. Više od 200 naših zaposlenica i zaposlenika iz sektora zdravstva, gospodarstva, financija i javnog sektora prvi dan u 2023. godini je radilo upravo na prilagodbi IT sustava na euro za više od 2.000 korisnika IN2 grupe. Kolege iz ureda u Zagrebu, Puli, Splitu, Osijeku, Vinkovcima, Rijeci, Novigradu, Beogradu i Skopju dali su sve od sebe da ovim projektom naši korisnici uspješno posluju u 2023. godini.

Prvi dani 2023. godine bili su užurbani, morali smo biti spremni na promjene koje nam dolaze i još spremniji odgovoriti na nove izazove pred nama. IN2 grupa ima preko 3.000 stalnih klijenata i korisnika iz različitih industrijskih vertikala poput zdravstva, javne uprave, gospodarstva, geo-informacijskih sustava, financija i osiguranja te smo već više od 30 godina usmjereni na razvoj digitalnih rješenja koja podržavaju i unaprjeđuju najzahtjevnije poslovne procese u javnom i privatnom segmentu.

Zahvaljujući upravo stabilnosti naše grupacije te visokim standardima kvalitete mi smo se pokazali i još jednom dokazali kao pouzdan partner svim našim klijentima bez obzira na brojne izazove koji su bili pred nama. Veliki broj sustava koje održavamo, pogotovo u vertikali zdravstva, očekuje od nas i naših kolega praćenje, prisutnost i podršku u realnom vremenu 24/7. Sve to ne bi bilo moguće bez partnerskog odnosa, razumijevanja domene/industrije, naših vrhunskih stručnjaka, razmišljanja izvan zadanih okvira i praćenja novih trendova. Kako ulažemo u naše ljude, koji su ključ uspjeha grupacije, ulažemo sustavno i u tehnologiju koju koristimo te u razvoj inovativnih koncepata koje testiramo danas, kako bi bili još bolji sutra i ostali lider na tržištu.

Kada podvučemo crtu na kraju 2023. godine, zadovoljni smo postignutim i godinu procjenjujem uspješnom.

Koji su ključni poslovni momenti/projekti u 2023. godini?

U 2023. godini odradili smo zaista mnoštvo projekata. Neke stare smo završili, a neke nove smo tek pokrenuli i završit ćemo ih u 2024. godini. Mi smo živi organizam, kao i naši klijenti, fleksibilni smo i prilagodljivi. Obzirom da imamo bogato domensko znanje i iskustvo u različitim vertikalama, koje IN2 grupa razvija više od 30 godina, generator smo brojnih reformi.

Primjer jednog takvog projekta je novi projekt centralne onkološke baze podataka. Riječ je o revoluciji u onkologiji i svojim pristupom ovaj projekt izlazi iz granica regije. Služi za paćenje, pohranjivanje i analizu specijalističkih podataka onkoloških bolesnika. U prilici smo pomoći onkološkim pacijentima na način koji nije bio moguć prije godinu dana. Vjerujemo da će ovaj projekt dobiti svoj nastavak u 2024. godini te biti implementiran u najnaprednije bolnice u zemlji. Time bi zaokružili područje onkologije na potpuno novi način.

Kada već pričamo o projektima u sektoru zdravstva ove godine smo implementirali softver iDoctor u šibensku bolnicu, čime je niz uspješnih implementacija BIS-a nove generacije nastavljen. U 2024. nastavljamo istim ritmom te očekujem rast baze korisnika iDoctor rješenja.

MCS Grupa je započela s implementacijom programskog rješenje Medicu.Net u Specijalnu bolnicu Priora u Čepinu. Radi se o vrlo zanimljivom projektu iz privatnog sektora zdravstva u Slavoniji, a mi ćemo se trudit dati naš obol u operativnoj izvrsnosti istoga.

Također, ponosni smo što smo postali dio AI4Health.Cro, neprofitnog, javno-privatnog konzorcija u sklopu programa Digitalna Europa te Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Europski digitalni inovacijski centar, koji provodi projekt vidi upravo umjetnu inteligenciju (AI) kao ključnu za napredak u zdravstvu. U sklopu huba AI4Health.Cro IN2 grupa ima ulogu omogućiti komunikaciju s podacima koji su prikupljeni u bolničkim ustanovama, odnosno startupovima omogućiti pristup standardiziranim i anonimiziranim podacima uz tehničku podršku i edukaciju. Kao i uvijek, IN2 grupa je na raspolaganju kada je u pitanju unapređenje digitalizacije zdravstva u Hrvatskoj te smo se vrlo rado odazvali i ovoj inicijativi.

Volio bih istaknuti da smo ove godine proslavili i 25 godina IN2 IT rješenja za Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, ponosni smo na zajedničku suradnju i sve što smo postigli. U područje pomorskog prometa IN2 ulazi krajem devedesetih godina kao dio konzorcija za informatizaciju tadašnjeg Ministarstva mora. IN2 grupa razvija niz specijalističkih aplikacija koje danas koristi više od četiri tisuće imenovanih korisnika među kojima su djelatnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, lučkih kapetanija i ispostava, vlasnika brodova, brodara, agenta brodara, lučkih uprava, MUP-a, obrazovnih ustanova koje obrazuju pomorski kadar, a dijelovi su dostupni svim građanima RH. Od 2012. aplikacije su integrirane u cjeloviti informacijski sustav (CIMIS) koji sve podatke dobiva u stvarnom vremenu, od svih sudionika u pomorskom prometu.

Krajem godine smo završili projekt „Daljnje unaprjeđenje kvalitete pravosuđa kroz nastavak modernizacije pravosudnog sustava u RH“ u sklopu kojeg su stručnjaci IN2 grupe unaprijedili sustav kaznene evidencije koji je zahvaljujući ovoj nadogradnji tehnološki moderniziran. Sustav je migriran u Centar dijeljenih usluga, ažurirane su baze podataka, modernizirano je aplikacijsko sučelje te je uspostavljena integracija s drugim državnim tijelima u svrhu učinkovitije i točnije razmjene podataka.

Unaprijedili smo GIS (geografski informacijski sustav) lepezu usluga, što nam omogućava vrlo napredne funkcionalnosti kod upravljanja imovinom i raznim prostornim aspektima zemljišta i infrastrukture. IGEA je ove godina završila i projekt Nadogradnja središnjeg registra državne imovine, a mogu se pohvaliti i s uspješno završenim međunarodni projekt u Moldaviji za uspostavu Geoportala nacionalne infrastrukture prostornih podataka. Cilj projekta je bio osigurati svim korisnicima Republike Moldavije jedinstveno pristupno mjesto za pristup izvorima prostornih podataka na temelju moldovskog zakona.

Kolege iz sektora osiguranja IN2 Kopar implementirali su programsko rješenje za osiguranje šteta Insurance2Digital kod korisnika Generali osiguranje Slovenija te su završili implementaciju prve faze istog programskog rješenja i kod korisnika Triglav osiguranje.

Ponosni smo što smo ove godine dobili oznaku Izvorno hrvatsko za svoja rješenja IN2Opus*ERP i IBIS. Znak Izvorno hrvatsko nose visokokvalitetni proizvodi i usluge Republike Hrvatske koji su nastali kao rezultat razvojno-istraživačkog rada, inovacije ili dugogodišnje tradicije.

Što očekujete u 2024. godini?

U novoj godini očekujemo nastavak stabilnog rasta i razvoja IN2 grupe, nove klijente i projekte te potencijalne akvizicije kao dio naše dugoročne strategije rasta.

IN2 grupa je poželjan partner IT kompanijama koje su na svojstven način stigle na raskršće na kojem je naša grupacija bila prije desetak godina. S obzirom da smo i sami prošli kroz nekoliko stupnjeva temeljnih poslovnih transformacija, zahvaljujući kojima danas imamo iznimno stabilnu i organiziranu strukturu koja je funkcionalna i fleksibilna, idealan smo izbor za akvizicije tvrtki koje traže pouzdanog partnera za daljnji rast i razvoj.

Naša razvojna strategija u mnogočemu je nastavak postojećeg product portfolia. Jedna od smjernica budućeg poslovnog razvoja je da svaki ishodišni element našeg poslovanja treba nastaviti rasti, kako u korisničkoj bazi, tako i u setu funkcionalnosti kontinuirane digitalizacije poslovanja. To pruža pregršt prilika koje moramo iskoristit.

Želimo nastaviti njegovati naše temeljne vrijednosti kao što su strast prema poslu, odgovornost za korisnike i klijente te različitost kod prihvaćanja novih ideje i razmišljanja. Jedino tako možemo biti uvijek ispred vremena i ostati top softverska firma.

Želim još jednom istaknuti, IN2 grupa sastoji se od 10 tvrtki članica – IN2, IGEA, SVAM plus, Pardus, MCS Grupa, Libusoft Cicom u Hrvatskoj te IN2 u Kopru, Beogradu, Sarajevu i Skopju – u kojima djeluje više od 650 vrhunskih IT stručnjaka i konzultanata. Mi smo jedinstvena snaga na tržištu i poželjan partner za kompleksne softverske projekte. Članica smo Juniper grupe i time dio Constellation Software Inc. (CSI). U zadnjem izdanju časopisa „The Economist“ svatko može pročitati vrlo informativan članak o prepoznatljivosti CSI na globalnom tržištu. CSI je jedna od najsnažnijih globalnih ICT grupacija koja isporučuje softverska rješenja i gradi trajne odnose s klijentima diljem svijeta. Djeluje u preko 100 država i zapošljava više od 45.000 stručnjaka u tisuću ureda diljem svijeta te surađuje s više od 125.000 klijenata u više od 80 različitih vertikala u javnom i privatnom sektoru. Sve to skupa temelj je naših očekivanja da će 2024. godina biti iznimno uspješna za IN2 grupu.

Za kraj bih volio poželjeti puno uspjeha i ostvarenje poslovnih i privatnih ciljeva svim kolegama iz industrije, našim korisnicima i klijentima te poslovnim partnerima. Uz pozitivnu atmosferu, kolegijalnost i razumijevanje, zajedničkim snagama uvijek možemo učiniti dobre i velike stvari za boljitak cjelokupne zajednice.

Autor fotografije: Biljana Blivajs/Cropix